اخبار بین المللی
شماره: 33735
1399/07/28 - 10:00
تصاویری از زندگی سلول های ایمنی در چشم

محققین در انستیتو چشم دانشگاه روچستر توانسته اند تصاویر ویدئویی تایم لپسی را ارائه دهند که حرکت سلول های ایمنی از خلال بافت شبکیه زنده به پشت چشم را نشان می دهد.

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در این پژوهش دکتر شالک و همکارانش در روچستر از یک تکنیک میکروسکوپی جدید رونمایی کرده اند که ترکیب ویدئوگرافی تایم لاپس و نرم افزار هوش مصنوعی است. آن ها با استفاده از این رویکرد برای اولین بار به صورت غیر تهاجمی و بدون استفاده از نشان دار کردن سلول ها برهمکنش بین سلول های ایمنی درون بافت های شبکیه جانوران را نشان دادند. تاکنون، برای نشان دادن سلول های ایمنی باید از نشان های فلورسنتی استفاده می شد که گاها رفتار سلول ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

با استفاده از این رویکرد، محققین نشان داده اند که سلول های ایمنی به آهستگی در امتداد لبه عروق خونی می خزند و گاهی این خزیدن برخلاف جریان خون در عروق است. با شناخت از نحوه حرکت این سلول های ایمنی به خوبی می توان دلیل التهاب چشم در برخی از بیماری های چشمی را دریافت و این در حالی است که این سلول های ایمنی خود دلیل فراخواندن سلول های ایمنی بیشتر و التهاب بیشتر چشم هستند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved